FAQ
Meest voorkomende vragen over het HR Portaal
Klik op de vraag voor het antwoord
> Hoe werkt de inlogprocedure?
> Wat is de link van het HR Portaal?
- Bent u klant bij Centrum voor Bedrijfsgezondheid dan is de link https://arbowerkt.workguide.nl.
> Ik krijg een blanco pagina als ik op de link heb geklikt?
Uw computer opent de link in een verouderde versie van uw webbrowser. Het beste is dan om de link te openen in de nieuwste versie van webbrowser Google Chrome. Via deze link kunt u die downloaden: https://www.google.com/chrome/
> Wat is het e-mailadres van Regio HR bij vragen over het HR Portaal?
> Ik heb nog nooit gehoord van Workguide of Regio HR
Workguide is de applicatie waarin werknemers worden geregistreerd in het kader van de nieuwe privacywet AVG. Regio HR is een onderdeel van EVI-facilities
Zie voor meer informatie over Regio HR de volgende websites: www.evigroep.nl en www.regiohr.nl
> Ik heb de e-mail met de uitnodiging voor het HR Portaal per ongeluk verwijderd
> Kunnen jullie voor mij de ziek- en/of herstelmelding in het HR Portaal zetten?
Ja dat is mogelijk via Regio HR. Regio HR biedt werkgevers de mogelijkheid om hun ziek- en hersteld meldingen per e-mail en/of telefonisch door te geven. Regio HR zorgt er dan voor dat uw ziek- en hersteld meldingen correct en volledig worden ingevoerd in uw HR Portaal omgeving. Mocht u hierover meer informatie wensen of deze dienstverlening willen afnemen, dan kunt u een e-mail sturen naar info@regiohr.nl met in het onderwerp van de e-mail “Ik wil per e-mail/telefonisch mijn verzuimmeldingen doorgeven”, vergezeld uiteraard van uw contactgegevens. Regio HR neemt dan contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.
> Ik krijg foutmelding bij het invoeren van mijn verificatiecode en heb het meerdere keren geprobeerd?
- Dit kan veroorzaakt worden doordat u een verouderde code invoert. Na circa 5 minuten vervalt de code. En om veiligheidsredenen is de code bij elke inlog weer anders. Wanneer u het nog een keer probeert, gebruik dan de code uit de laatst ontvangen e-mail.
> Het duurt zo lang voordat ik de verificatiecode binnen krijg en dan is de geldigheid al verlopen?
De tijd van de verificatiecode kan om veiligheidsredenen helaas niet worden verlengd. Het probleem wordt veroorzaakt door de tijd die door uw systeembeheerder is ingesteld voor het verversen van de e-mail. Vraag uw systeembeheerder in uw e-mailprogramma een kortere omlooptijd te hanteren.
> Ik kan alleen Internet Explorer gebruiken op mijn werk?
Internet Explorer is een verouderde browser en voldoet niet aan de huidige beveiligingseisen. Om deze reden is het HR Portaal niet ontwikkeld voor gebruik met Internet Explorer. Vraag uw systeembeheerder toegang tot een andere webbrowser. Het beste is dan om de link te openen in de nieuwste versie van webbrowser Google Chrome. Via deze link kunt u die downloaden: https://www.google.com/chrome/
> Ik mis een werknemer in het HR Portaal?
- Deze kunt u zelf invoeren in het HR Portaal ‘’nieuwe werknemer aanmaken’’ binnen de werkgever. U gaat in de home pagina naar ‘’snel zoeken in werkgevers’’ en zoekt hierbij uw eigen bedrijf op. Wanneer u uw eigen bedrijf heeft geopend ziet u direct een de linkerzijde ‘’nieuwe werknemer aanmaken’’ staan.
> Kunnen jullie voor mij een wachtwoord aanmaken?
Dit is helaas niet mogelijk. Door de aangescherpte regels kan alleen het wachtwoord via de het HR Portaal aan u worden verstrekt. Let goed op dat u de volgende stappen doorloopt. Als u al een wachtwoord heeft aangemaakt, begint u dus bij stap 4.
> Ik krijg een foutmelding bij het uit dienst melden van een werknemer
- Het uit dienst melden van een werknemer dient u te doen onder het kopje ‘’dienstverband’’ binnen de desbetreffende werknemer. Hier kunt u vervolgens het dienstverband aanklikken doormiddel van het vierkantje met het pijltje erin (dit teken staat voor de datum). Vervolgens kunt u onder ‘’start datum’’ de einddatum invullen in ‘’einddatum’’ doormiddel van het aanklikken van de juiste datum in het kalendertje. Vervolgens geeft u de reden beëindiging dienstverband op. Als u hierop klikt krijgt u een uitschuifmenu en kunt u de reden van toepassing kiezen. Daarna klikt u op ‘’ok’’ onderin het scherm en vervolgens op de diskette onderin de pagina om het geheel op te slaan.
Onder het kopje algemeen kunt u ook een datum uit opgeven maar dit is slechts om de werknemer op inactief te zetten in het overzicht van de werknemers. Als u dit doet, blijft het dienstverband gewoon doorlopen maar wordt enkel de werknemer op inactief gezet in het overzicht van de werknemers. U dient dus eerst het dienstverband aan te passen voordat u een datum uit ingeeft in het kopje algemeen.
> Ik krijg een foutmelding tijdens het activeren van mijn account
- Heeft u de link geopend in Internet Explorer? Zo ja, kopieer de hyperlink in de uitnodiging door met uw rechtermuisknop op ‘’Klik hier om het wachtwoord in te stellen’’ en kies voor ‘’hyperlink kopiëren’’. Open Google Chrome en plak de hyperlink boven in de adresbalk. Klik tot slot op enter.
> Preventief dossier
Deze functionaliteit zit vooralsnog niet in het HR portaal door òf de werknemer weer in dienst te zetten òf door werknemer aan te maken en een preventief dossier te openen.
> Foutmelding tijdens het ziekmelden ‘’werknemer heeft geen geldig dienstverband voor vandaag’’.
- De werknemer heeft geen geldig dienstverband. Klik op ‘’dienstverband’’ in de werknemer. Ziet u ‘’geen gegevens beschikbaar staan’’ of ziet u een oud dienstverband staan klik dan op het plusje naast dienstverband om een geldig dienstverband aan te maken. Let op er zijn een aantal verplichten velden waaronder ‘’type dienstverband, type aanstelling, startdatum, einddatum (wanneer dit een tijdelijk dienstverband betreft) en afdeling’’. Wanneer u deze velden heeft ingevuld scrolt u naar benden tot u ‘’salarisgegeven’’ ziet staan. Hier klikt u ook op het plus icoontje.
Binnen de salarisgegevens zijn de volgende velden verplicht ‘’bruto loon, salarisperiode, valuta en uren per week’’. Wanneer u alles heeft ingevuld klikt u tweemaal op de donker blauwe ‘’ok’’ knop. Tot slot slaat u het geheel op met de ‘’diskette’’ onderin de pagina. U kunt nu de ziekmelding verwerken.
> Waar vind ik de verzuimstatistieken van mijn bedrijf?
- U gaat in de home pagina naar ‘’snel zoeken in werkgevers’’ u zoekt uw eigen bedrijf op en opent vervolgens uw eigen bedrijf. U ziet direct aan de linkerzijde ‘’Naar verzuimstatistieken’’ staan. Hier kunt u de verzuimstatistieken genereren.
> De FTE van mijn werknemer in het overzicht ‘’Verzuimstatistieken’’ staat op nul. Hoe kan dit?
- Wanneer de FTE op nul staat zijn de uren van de werknemer niet gevuld. U kunt de uren terug vinden in het dienstverband binnen de salarisgegevens. Vul de uren aan, sla het geheel op en open opnieuw de verzuimstatistieken.
> De handleiding is verouderd en de Youtube video lijkt niet op het Portaal, ik snap het niet.
- Momenteel zijn wij hard bezig om een nieuwe handleiding te schrijven en nieuwe video’s te maken. Over het algemeen klopt de handleiding nog wel maar deze is helaas wel verouderd. Excuses voor het ongemak.
> Waar vind ik de contactgegevens?
- U kunt ons telefonisch bereiken op 085 - 047 9869 of e-mailen op hrportaal@regiohr.nl. Ook kunt u gebruik maken van onze live support https://www.regiohr.nl/live-support.html.
Contact
Centrum voor Bedrijfsgezondheid B.V.
Plesmanstraat 59-14 A
3905 KZ Veenendaal
Tel.: 0318-734297
Website: www.cvbgezondheid.nl
E-mail: cecile@cvbgezondheid.nl
Copyright 2021 | Centrum voor Bedrijfsgezondheid